Nå blir eFaktura enda enklere

Fra og med 1. desember skjer det endringer i eFaktura. Da innføres eFaktura 2.0. Det betyr at du må gi en generell aksept for eFaktura for å fortsatt kunne motta eFaktura fra oss. Dette blir også kalt “Alltid eFaktura” evt. “Ja takk til alle” og må aktiveres i nettbanken din eller betalingsappen din. Vi anbefaler at du gjør dette så raskt som mulig slik at du ikke mister din eFaktura-avtale (helt endelig frist er 15. mai 2022). 

Under har vi samlet de viktigste endringene som det kan det være greit å vite om:

  • Etter 1. desember vil eFaktura bare bli sendt til personen som er registrert som mottaker av regningen. Ønsker du å endre hvem som skal motta en eFaktura, må du ta kontakt med bedriften som sender regningen. Det kan du gjøre allerede nå.
  • Etter 1. desember blir det mulig for deg å reservere deg mot at enkeltbedrifter kan sende deg eFaktura. 
  • Fra og med 15. mai 2022 endres eFaktura slik at du enten gir en generell aksept for å motta eFaktura – eller så får du alle regningene dine som papirfaktura. 

Dette er kort oppsummert det du trenger å vite om endringene, og som nevnt trenger du ikke gjøre noe akkurat nå. Ønsker du å lese mer om endringene finner du mer informasjon her